+
Jeugdbeleidsplan PDF Afdrukken E-mailadres

 

Doelstellingen:

  • Kinderen initiëren en laten kennismaken met diverse sportdisciplines in een pedagogisch professioneel kader. Op deze wijze kunnen kinderen een beter inzicht krijgen in hun sportieve mogelijkheden en interesses en een gemotiveerde keuze naar de sportclub maken.
  • De technische omkadering bestaande uit pedagogisch gediplomeerde lesgevers.
  • Kinderen helpen bij een gemotiveerde doorstroming naar de aanwezige sportclubs.
  • Opvang bij drop-out. Jongeren die op langere termijn geen plaats binnen de competitieve sportclubs vinden een kans tot sportieve recreatie bieden.

Wie:

  • enerzijds:
    • Kinderen die geen specifieke sportkeuze kunnen maken, die geen haantje de voorste zijn en wat problemen hebben met coördinatie en motoriek.
    • Kinderen die niet prestatiegericht zijn
    • Kinderen die wat problemen hebben met faalangst of die moeilijk afscheid kunnen nemen van hun mama.
  • en anderzijds:
    • Sportieve kinderen die willen proeven van het sportaanbod en het leuk vinden dat er veel variatie en afwisseling is in de geboden sporten en spelen.
    • Een extra uurtje naast een al gekozen sport.

Jaarwerking:

  • 4 perioden van +/- 6 weken.
  • De lessen worden gegeven tot eind mei.
  • Atletiek: spelend leren
  • Turnen: klimmen, klauteren, trampoline
  • Balspelen; netbal, volley, basket, voetbal – initiatie
  • Spelen waarin fijne motoriek en oog-hand coördinatie aan bod komen